Puppets – mali pomocnicy nauczyciela

puppets

Pomagają zainteresować, zaangażować dziecko. Wprowadzają w świat wyobraźni. Są kochane, do przytulania, głaskania, czasem do wygłupów a czasem prośbą o pomoc stawiają przed dziećmi wielkie wyzwania. Pacynka to genialny pomocnik nauczyciela.lion

Zalet pacynek jest wiele, stały się one niezbędnym elementem zestawów nauczycielskich tworzonych na potrzebę konkretnych podręczników.

Mieć pacynkę, a umieć pracować z pacynką to jednak dwie różne sprawy. Poniżej kilka prostych zasad pomagających w utrzymaniu magii, którą roztacza nasz pluszowy przyjaciel. Dla ułatwienia nazwijmy naszą pacynkę Charlie, the lizard.

wprowadzenie –

Charlie powinien pojawić się na pierwszych zajęciach. Można zacząć od przedstawienia siebie i pacynki, potem zachęcać dzieci do przywitania się z Charlie (podanie rączki, powiedzenie „Hello”). Ale o ile więcej emocji będzie jeśli po przywitaniu z nauczycielem nagle rozlegnie się pukanie. „Who’s in the box?” zapyta nauczyciel, po czym zajrzy do pudełka i z nieskrywaną radością powie, że to właśnie Charlie. Następnie pacynka przywita się z dziećmi i od tej pory będzie towarzyszyła im na lekcjach.

konsekwencja –

Ciężko pracować całą lekcję z pacynką na ręce, dlatego warto wprowadzić pewien schemat w tym zakresie i konsekwentnie się go trzymać np. pacynka otwiera i zamyka lekcję, dodatkowo prowadzi jedną zabawę np. Charlie says (czyli inaczej Simon says). Konsekwentnie musimy się tez troszczyć o pacynkę – jeśli tworzymy między nią a uczniami jakąś relację, nie możemy traktować ją jak zwykłego przedmiotu – pacynka nie może być tak po prostu zdejmowana z ręki i odkładana na bok – dzieci nie powinny widzieć pacynki niedbale odłożonej, czy położonej w taki sposób, ze widać miejsce wkładania ręki.

miejsce –

Pacynka powinna gdzieś mieszkać / odpoczywać. Może to być magiczne pudełko, domek, kolorowa torebka po prezencie, specjalna szafka. Dzieci nie powinny mieć do niej swobodnego dostępu – pacynka w końcu to nie zwykła zabawka, a korzystanie z niej musi być związane z pewnymi zasadami.

współpraca –

Jeśli to, co mówi, pokazuje Charlie ma być ważne dla dzieci, powinno być też ważne dla nauczyciela. Mimiką i gestem odnośmy się do tego co mówi nasz mały pomocnik. Tu przydadzą się wszelkie zdolności aktorskie :). Charlie może mieć swój własny głos, ale może też tylko szeptać coś nauczycielowi na ucho, a ten może przekazywać informacje dalej.

Pacynka na rękę będzie wygodniejsza, bardziej widoczna niż te na palce. Mniejsze pacynki przydadzą się jednak jako „goście specjalni” na lekcji. Dzięki nim można wprowadzić nowe słownictwo, czy wystawić z dziećmi mini przedstawienie.DSC_1481

Podejrzyj mistrza – Rabbit in Lettuce puppet

Jak rozmawiać z pacynką – Tips for Teaching With Talking Puppets

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s